Jerome K. Jerome "Kolm meest paadis"

177 lk

Loomingu Raamatukogu, 1978.


Natuke kummaline raamat. Millegipärast võttis selle lugemine kohutavalt palju aega. Ei olnud selline, mis haaraks nii, et igal vabal hetkel kätte võtaks. Pigem oli veidi raske loosse sisse elada ja selle juures keskendunult püsida. Tavaliselt hakkab lugu peas jooksma, siin seda ei olnud. 
Kolm meest, sõpra, otsustavad minna Thamesi jõele sõitma ja võtavad koera kaasa.  Nad veedavad  mõnusalt aega ja see ongi tegelikult kõik. Ongi tavaline kolme sõbra puhkus, kus tuleb küll pisikesi sekeldusi ette, aga midagi erilist justkui ei juhtugi. Nojah, üks kass paneb muidu vurrukandjaid kiusava koera korralikult paika, kuidagi paati sattunud pirtsakas neiu pannakse üle paadiserva nõusid pesema ja nii edasi. Ehk et on väikesi juhtumisi. Kogu raamatu jooksul jutustatakse lugusid möödunust või meenutatakse kunagi olnud sekeldusi ning aeg-ajalt tundub, nagu see paadisõit oleks väikestele lugudele raamiks. Mind segas ka iga peatüki alguses olev nn sisukokkuvõte, mis võttis põnevuse päris ära.
Nüüd siis head ka. Raamat on kirjutatud küllaltki ladusas keeles ja humoorikalt. Nalja saab küll. Samas on minu jaoks ka kohti, kus on aru saada, et siin peaks justkui nali olema, aga minu jaoks see midagi erilist ei ole.
Mina lugesin seda raamatut ühe Facebooki väljakutse raames, kus pidin oma ees- ja perekonnanime tähti kasutades panema kokku mõne kirjaniku perekonnanime. Ma ei usu, et see raamat ilma väljakutseta mu tähelepanu püüdnud oleks. Samas, ega see nüüd nii halb ka ei olnud, lihtsalt minu jaoks pigem mitte.

Kommentaarid